Social media eisen een steeds groter aandeel op binnen de communicatiemix. Toch bijten heel wat organisaties hun tanden nog stuk op het gebruik ervan. Vernieuwende projecten en nieuwe doelgroepen vereisen nu eenmaal ook aangepaste communicatiestrategieën. Hoe begin je er aan? Welke boodschappen en verhalen breng je via welke kanalen? Hoe stem je de rest van de communicatiemix en jouw organisatiestructuur er op af?

Binnen de sessie “Digital Storytelling en Social Media” krijg je een aantal inzichten en handige tips & tricks aangereikt. Een interactieve sessie met sprekende voorbeelden uit de cultuursector. Voor deze sessie nodigen we David Zegers uit. Hij was tussen 2006 en 2016 marketing directeur van de AB en richtte nadien SKYTIGER op: een artist management en music & marketing agency. David is tevens coördinator van Witlofsessies: een concertreeks van eigenzinnige artiesten op plekken met een ziel. Zo schreef hij recent nog een social media plan in het kader van de uitreiking van de Ultimas.

Deze workshop is pas zinvol als je al wat ervaring hebt met sociale media. Dus niet voor de absolute beginner.