Je maakt je mailings nog in excel en je boekhouding is een schoendoos vol bonnetjes en papieren facturen? In je organisatie communiceer je vooral via mail maar leidt die ‘reply-to-all’ toch vooral naar een overvolle mailbox met ongelezen mails… Is werken in de Cloud een veilig alternatief? 

Je hebt een eigen website maar je vindt jezelf niet terug op Google? Instagram en Facebook zijn leuk, maar hoe haal je er tastbare resultaten uit? 

Als je mee wil springen op de digitale trein, dan is deze workshop een absolute must. 

Welke oplossingen werken voor jou of jouw organisatie? Deze praktische workshop helpt je de juiste keuzes te maken. Door meer kennis te hebben van digitale tools kan je

  • jezelf en je organisatie beter organiseren
  • efficiënter werken en hierdoor kosten besparen
  • meer visibiliteit creëren en een grotere doelgroep bereiken

Of je nu als individu of als organisatie professioneel actief bent in cultuur, deze workshop loodst je door een Legodoos met digitale toepassingen en op het einde van de sessie heb je zicht op jouw ideale bouwpakket.


De opleiding bestaat uit 2 delen en vindt plaats op: 

  • Dinsdag 3 maart van 14u tot 17u – De Krook Gent
  • Dinsdag 17 maart van 14u tot 17u – De Krook Gent

3 maart - Deel 1: Focus op externe communicatie

14u-15u30 Tips & Tricks

  • Hoe bereik ik een groter publiek
  • Google Mijn Bedrijf, tips hoe gevonden worden (SEO), Google ads
  • Sociale media, Facebook, Instagram, adverteren
  • Nieuwsbrieven

15u30-15u45: Pauze

15u45-17u: Praktijk en oefenen 

17 maart - Deel 2: Hoe organiseer ik me goed en werk ik efficiënt (samen)?

14u-15u30 Tips & Tricks

  • CRM, opvolging klanten
  • Goede automatisering van je boekhouding
  • Project management Trello, Asana, Slack...
  • Veel tips over praktische, handige tools
  • Tips over werken in de cloud en degelijke beveiliging

15u30-15u45: Pauze

15u45-17u: Praktijk en oefenen 

Coach: Frederik De Wachter, digitaal expert met kennis van de culturele sector.