We krijgen via ons contactformulier heel veel vragen binnen over de hervorming van het kunstenaarsstatuut naar de kunstwerkuitkering. Om hieraan tegemoet te komen, organiseren we enkele live FAQ momenten (via Zoom) waarin we de veelgestelde vragen overlopen en beantwoorden.

Omdat de regelgeving complex is en verschilt van situatie tot situatie, organiseren we 3 verschillende FAQ sessies. Bekijk in welke situatie jij je bevindt en schrijf je in voor de correcte sessie:

Als je je inschrijft via deze pagina, schrijf je je in voor situatie 3: je hebt nog geen uitkering.

Meer info over deze sessie

Elke sessie focust op een andere situatie, dus lees alle praktische info goed na, zodat je je zeker inschrijft voor het juiste FAQ moment.

  • Wanneer? De FAQ voor situatie 3 vindt plaats op 28 september van 10u tot 11u.
     
  • Hoe? Via Zoom. Je krijgt de link naar de Zoom-sessie de dag zelf.

    We beginnen de sessie met een korte schets van je huidige situatie (= situatie 3) en wat de hervormingen voor jou specifiek inhouden. Daarna beantwoorden we de meestgestelde vragen die bij ons zijn binnengekomen. Je krijgt ook de kans om een bijkomende vraag te stellen.
     
  • Voor wie?
    Voor zij die nog geen uitkering hebben, maar wel al aan het werk zijn om de sociale bescherming van de werkloosheid op te bouwen.

    Maximum 25 deelnemers. De plaatsen zijn beperkt, dus hou er rekening mee dat we tijdens deze sessie enkel stil staan bij de situatie hierboven beschreven. Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, schrijf je dan in voor een van de andere FAQ sessies.
     
  • Wat? Vragen die behandeld worden:
    • Wat gebeurt er op 1 oktober 2022
    • Wat moet ik doen om een kunstwerkuitkering te bemachtigen?
    • Hoe lang hou ik de kunstwerkuitkering?
    • Wanneer moet ik de kunstwerkuitkering verleningen? 
    • Hoeveel dagen moet ik bewijzen en hoe? 
    • Waar baseert de RVA zich op? 
    • Wanneer moet ik het kunstwerkattest aanvragen? 
    • Wat moet ik bewijzen om een kunstwerkattest te bemachtigen?